Obchodní podmínky
Jsme Enemiq, s. r. o., se sídlem na adrese Borčice 237, Borčice 018 53, IČO 54 390 516. Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku Okresního soudu Trenčín, oddíl Sro, vložka číslo 43116/R.
Adresa kamenné prodejny:
M.R.Štefánika 1939/7, Trenčianske Teplice 914 51
Kontaktní údaje:
E-mail: info@enemiq.cz
Tel. č.: +421 905 169 032
Komunikovat s námi můžete také prostřednictvím Messengeru na našem Facebooku Enemiq.
Provozujeme e-shop na adrese www.enemiq.cz.
I. Úvod
1. Tyto podmínky upravují naše vzájemné vztahy, pokud nakupujete v našem e-shopu. Jsou součástí kupní smlouvy. Pokud si ale při naší komunikaci dohodneme něco jiného, než je v těchto podmínkách, má tato naše dohoda přednost.
2. Tyto obchodní podmínky platí pro spotřebitele.
3. Pokud nenakupujete jako spotřebitel, platí pro naše vztahy obecná právní úprava, kterou najdete hlavně v občanském zákoníku.
4. Pokud vás zajímají informace o práci s osobními údaji, najdete je na našem webu, v patičce.
II. Uživatelský účet
1. Na našem webu si můžete založit vlastní uživatelský účet, ze kterého si můžete zboží objednat. Účet ale není nutný, nakoupit u nás můžete i bez něj.
2. Prosíme vás o uchování přístupových údajů k účtu. Informace a data, která do účtu vyplníte, udržujte aktuální.
3. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, občas potřebujeme provést údržbu nebo opravu systému. Za případné komplikace se omlouváme.
4. Uživatelský účet vám můžeme zrušit, a to hlavně, pokud jej dlouhodobě nepoužíváte nebo pokud prostřednictvím něj porušujete smluvní či jiné právní povinnosti.
III. Recenze
1. Na našem webu nebo na sociálních sítích můžete najít recenze od našich zákazníků.
2. Recenze mohou psát zákazníci, kteří nakoupili prostřednictvím uživatelského účtu.
3. Recenze procházejí procesem automatizované kontroly a schvalování, který potvrdí a zveřejní recenze v souladu s pravidly pro zveřejňování uživatelských recenzí.
4. Recenze nejsou schváleny a zveřejněny v případě, že obsahují externí odkazy a phishingové nebo škodlivé stránky, pokud obsahují adresy URL s označením zprostředkovatele nebo affiliate kódy. Také nepovolujeme projevy nenávisti, nadávky, obtěžování, hrozby, útoky na lidi, pomluvy nebo pobuřující obsah, násilí, podvody, nezákonné aktivity a nebezpečné činnosti. Recenze nebude zveřejněna ani v případě, že obsahuje zavádějící nebo jinak neaktuální informace (o ceně, složení nebo dostupnosti produktu, které se změnily), fakticky nesprávné informace nebo informace, jejichž hlavním účelem je propagace jiné společnosti, webové stránky nebo speciální nabídky.
5. Na Googlu a na sociálních sítích můžete najít další recenze nás nebo našich produktů. Vzhledem k tomu, že je píší uživatelé na platformách třetích stran, na které nemáme vliv, tyto recenze nelze z naší strany ověřit. Děkujeme za pochopení.
IV. Naše zboží
1. V e-shopu najdete informace o vámi vybraném produktu včetně dostupnosti, termínu doručení a ceny. Přesto s vámi můžeme uzavřít kupní smlouvu za jiných podmínek, které si dohodneme zvlášť.
2. Pokud je produkt v našem e-shopu uveden jako rozbalený, otevřený, s chybou nebo z jiného podobného důvodu zlevněný, prosíme, mějte na paměti, že z tohoto důvodu jej nemůžete zpětně reklamovat. Jinak se však reklamace i u těchto produktů řídí obecnými pravidly, která najdete níže.
3. Všechny ceny uvádíme včetně všech daní a poplatků, kromě nákladů na doručení. Ty najdete uvedené dále, v rámci nákupního procesu.
4. Pokud někde uvádíme cenu, která je zcela zjevně chybná, tato cena nás nezavazuje a smlouva mezi námi nevznikla.
V. Objednávka
1. Požadované zboží vložte do košíku. Provedeme vás objednávkovým procesem krok za krokem.
2. V nákupním formuláři najdete informace o zboží, množství a ceně, zvolíte způsob dopravy, a tím se vám zobrazí i konečná částka, která obsahuje cenu za zboží a náklady na jeho doručení. Na základě těchto informací vytvoříte objednávku (dále jen „Objednávka“).
3. Před odesláním Objednávky si můžete údaje zkontrolovat a upravit.
4. Objednávku odešlete kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“.
5. To, že jsme vaši Objednávku obdrželi, vám potvrdíme e-mailem.
6. Pokud nám vaše Objednávka připadá neobvyklá (např. kvůli množství, neobvyklým parametrům apod.), můžeme vás kontaktovat s žádostí o dodatečné potvrzení. V takovém případě kupní smlouvu uzavřeme až okamžikem vzájemného potvrzení této objednávky.
VI. Doručení
1. Zboží vám doručíme způsobem, který si vyberete v košíku, ve stanoveném termínu, na vámi zadanou adresu.
2. Objednané zboží vám bude doručeno do max. 2 pracovních dní v rámci celé České republiky, pokud máme zboží skladem a dopravu zvolíte kurýrem nebo přes Packetu. Cena doručení na pobočku Zásilkovny je ZDARMA. Cena doručení kurýrem na adresu je 120 Kč s DPH. Při platbě na dobírku se k poštovnímu účtuje poplatek 50 Kč.
Zboží si můžete vyzvednout i osobně, v naší prodejně.
3. Prosíme, mějte na paměti, že stejně jako my máme povinnost vám zboží řádně doručit, vy máte povinnost jej převzít. Pokud tuto povinnost porušíte, máme právo požadovat náhradu škody, například úhradu dodatečných nákladů spojených s neúspěšným doručením (včetně opakovaného doručení) nebo přiměřené náklady na skladování věci. Také máme možnost od smlouvy odstoupit.
4. Prosíme, zboží ihned po převzetí zkontrolujte a jakékoli chyby nám, ideálně bez zbytečného odkladu, dejte vědět. Vyřešíme je v rámci reklamačního procesu (o tom více níže). Rychlá reakce a dokumentace z vaší strany nám pomáhá efektivně řešit záležitosti i s našimi obchodními partnery. Děkujeme.
VII. Platba
1. Informaci o ceně zboží včetně DPH uvádíme vždy při nabídce daného produktu.
2. Kupní cenu a náklady na dodání zboží můžete hradit:
- platbou kartou online
- okamžitým bankovním převodem
- bankovním převodem
- na dobírku
- prostřednictvím služby Google Pay
3. Pokud budete platit na dobírku, celková cena je splatná při převzetí zboží.
4. Pokud platíte bezhotovostně, je celková cena splatná při uzavření smlouvy. Zboží zasíláme a lhůty pro dodání nám začínají běžet po připsání celkové ceny na náš účet.
5. Pro každou platbu vám vystavíme daňový doklad. Ten vám pošleme v elektronické podobě na zadanou e-mailovou adresu.
6. Případné slevy u nás nelze kombinovat.
XIII. Výmena zboží
Pokud vám velikost nesedí a chcete ji vyměnit, můžete zboží vrátit a my vám pošleme jinou velikost, pokud je stále skladem.
1. Jak postupovat při výměně:
- Přesvědčte se na našich webových stránkách, zda danou velikost z objednaného zboží pro výměnu máme skladem.
- V případě výměny nesmí zboží vykazovat známky opotřebení, musí být v originálním obalu se všemi štítky od výrobce.
- K odstoupení můžete využít formulář, který najdete na konci těchto podmínek, jeho použití však není povinné.
Odeslání zdarma na pobočce PACKETA.CZ
Nevyhovující zboží můžete vrátit zdarma přes Packetu. Pokud použijete obal, ve kterém vám byla objednávka doručena, prosím odstraňte starou etiketu s adresními údaji. Obal řádně zalepte a za účelem bezplatného vrácení na pobočce Packeta nahlaste kód 92060044 a balík předajte pracovníkovi pobočky. Seznam poboček najdete na stránce: https://www.packeta.cz/pobocky
U každé pobočky je uvedena informace, zda je pobočka zároveň odběrovým místem.
Pokud vracíte více výrobků, můžete je vložit do jedné zásilky.
Při větším počtu zásilek je nutné na každou z nich nalepit jinou (další) zpětnou etiketu a každou podat zvlášť.
Pokud chcete balík vrátit jiným způsobem, pošlete jej na adresu:
Enemiq s.r.o.
M.R. Štefánika 1939/7
914 51 Trenčianske Teplice
Slovensko
Osobní vrácení na této adrese není možné.
2. Zásilku odešlete do 90 dnů od převzetí zboží. Balík neposílejte na dobírku. Taková zásilka nebude převzata.
IX. Vrácení zboží (odstoupení od smlouvy)
1. Pokud u nás nakupujete jako spotřebitel, můžete tzv. odstoupit od kupní smlouvy. To v kostce znamená, že se kupní smlouva „zruší“ – vy nám vrátíte zakoupené zboží a my vám vrátíme peníze. Pro toto odstoupení platí následující pravidla.
2. V případě vrácení nesmí zboží vykazovat známky opotřebení, musí být v originálním obalu se všemi štítky od výrobce.
3. Enemiq jako prodávající je oprávněn odstoupit od potvrzené objednávky v případě, že dané zboží se již nevyrábí nebo nedodává, nebo pokud se výrazně změnila cena od dodavatele zboží. Prodávající o této skutečnosti okamžitě informuje spotřebitele a vrátí mu již zaplacenou kupní cenu za zboží, dohodnutou v potvrzené objednávce.
4. Spotřebitel je oprávněn odstoupit od potvrzené objednávky bez udání důvodu kdykoli před expedicí zásilky formou e-mailové zprávy, SMS nebo telefonicky, a to bez jakékoli sankce.
5. Pokud vám zakoupené zboží nevyhovuje, můžete jej vrátit do 90 dnů od převzetí zboží a my vám vrátíme peníze. V případě vrácení celé objednávky vám pošleme i částku za poštovné, pokud byla v původní objednávce uhrazena. Vrácené zboží zpracujeme a peníze pošleme na účet co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od jeho převzetí.
6. V případě vrácení nesmí zboží vykazovat známky opotřebení, musí být v originálním obalu se všemi štítky od výrobce: máme právo posoudit, zda je vrácené zboží nepoškozené, neporušené a zda jste svým nevhodným zacházením jeho hodnotu nesnížili. Pokud zboží nesprávným zacházením nebo nepřiměřeným zkoušením poškodíte či opotřebíte, můžeme po vás požadovat náhradu za snížení hodnoty zboží a započítat ji do vrácené částky.
7. Pro odstoupení můžete využít formulář, který naleznete na konci těchto podmínek, jeho použití však není podmínkou.
Odeslání zdarma na pobočce PACKETA.CZ
Nevyhovující zboží můžete vrátit zdarma přes Packetu. Pokud použijete obal, ve kterém Vám byla objednávka doručena, prosím odstraňte starou etiketu s adresními údaji. Obal řádně zalepte a za účelem bezplatného vrácení na pobočce Packeta nahlaste kód 92060044 a balík předajte pracovníkovi pobočky. Seznam poboček najdete na stránce https://www.packeta.cz/pobocky.
U každé pobočky je uvedena informace, zda je pobočka také současně odběrovým místem.
Pokud vracíte více výrobků, můžete je dát do jedné zásilky.
Při větším počtu zásilek je nutné na každou z nich nalepit jinou (další) zpětnou etiketu a každou podat zvlášť.
Pokud chcete balík vrátit jiným způsobem, pošlete ho na adresu:
Enemiq s.r.o.
M.R. Štefánika 1939/7
914 51 Trenčianske Teplice
Slovensko
Osobní vrácení na této adrese není možné.
8. Zásilku odešlete do 90ti dnů od převzetí zboží. Balík neposílejte na dobírku. Taková zásilka nebude převzata.
9. Uveďte nám ideálně číslo objednávky, den nákupu, vaše bankovní spojení a jak vám máme peníze poslat zpátky. Důvod odstoupení od smlouvy uvádět nemusíte.
10. Bezodkladně po předání nebo alespoň prokázání předání zboží k přepravě zpět k nám vám vrátíme částku, která odpovídá ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání. Ze zákona máme právo vrátit vám částku, která odpovídá nejlevnějšímu způsobu dodání, který jste mohli v našem e-shopu pro doručení daného zboží zvolit.
11. Částku vám vrátíme bezodkladně, nejpozději do 14 dnů od vašeho odstoupení. Vrácení peněz ale můžeme pozdržet do doby, než zboží dostaneme nebo než nám prokážete, že jste jej předali k přepravě zpět k nám – podle toho, co nastane dříve.
12. Zboží nám zašlete (nebo jinak předejte) na naši adresu nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
13. Pokud odstoupíte od nákupu zboží, ke kterému jsme vám poslali dárek, poslali jsme tento dárek s tvz. rozvazovací podmínkou: v případě odstoupení od kupní smlouvy nebo její části se tedy rozvazuje i darovací smlouva. Prosíme, dárek nám zašlete zpět spolu se zbožím, pokud se nedohodneme jinak. Opět máme právo případnou škodu započítat proti vrácené částce.
X. Jak reklamovat chyby
1. Odpovídáme za to, že zboží nemá při převzetí vady. To znamená, že v době, kdy jej přebíráte, zejména:
- odpovídá vaší objednávce,
- se hodí na dohodnutý nebo požadovaný účel,
- hodí se na účel, na který se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- má dohodnuté příslušenství, balení, případně pokyny k použití, pokud jsou potřebné,
- odpovídá kvalitou nebo provedením vzorku či předloze,
- vyhovuje právním předpisům.
2. Pokud jsme vás před nákupem výslovně upozornili, že se některá vlastnost věci liší, a vy jste s takovou vlastností souhlasili, není možné zboží z této vlastnosti reklamovat. Také nelze věc reklamovat pro vadu, kvůli které jsme ji zlevnili, a na tento důvod zlevnění jsme vás předem upozornili.
3. Pokud se vada projeví do 1 roku od převzetí, předpokládá se, že věc byla vadná již při převzetí, pouze pokud by to nebylo z povahy produktu nebo vady vyloučeno. Tato doba neběží (zastavuje se) po dobu, během které věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.
4. Věc můžete reklamovat, pokud se vada projeví do 2 let od převzetí zásilky. Tato doba neběží (zastavuje se) po dobu, během které věc nemůžete v případě (oprávněné) reklamace používat.
5. Vnitrostátní právo některých jiných zemí může stanovit přísnější úpravu reklamací, která se řídí podle příslušného bydliště spotřebitele.
Jak uplatnit reklamaci
6. Zboží můžete reklamovat jakkoliv. Zavolejte nám, zastavte se, napište e-mail nebo dopis.
Prosíme, uveďte:
- své kontaktní údaje,
ChatGPT povedal:
- jak se vada projevuje a kdy jste ji zjistili,
- jak si přejete reklamaci vyřídit,
- jakýkoliv doklad či potvrzení o nákupu.
7. Vadné zboží nám pošlete nebo přineste spolu s reklamačním formulářem. Někdy nám může stačit i jen zaslání fotografie – dali bychom vám vědět. Ideálně nás tedy předem kontaktujte, dohodneme se.
8. Zboží při přepravě vhodně zabalte, aby nedošlo k jeho poškození. Prosíme o pochopení, že u většiny reklamací (a pro jejich posouzení) je potřeba zaslat zboží kompletní – i v takovém případě nás ideálně kontaktujte předem, dohodneme se, zda je to i váš případ.
9. Při reklamaci vám pošleme elektronické písemné potvrzení o uplatnění reklamace, poté také o jejím vyřízení.
Co můžete požadovat
10. V první řadě od nás můžete chtít opravu nebo výměnu zboží.
11. Pokud je zvolený způsob nemožný nebo nepřiměřeně nákladný, můžeme vaši volbu upravit.
12. Můžete také chtít přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. A to v těchto případech:
- vadu jsme odmítli odstranit nebo jsme ji neodstranili řádně,
- vada se projevuje opakovaně,
- vada je podstatná.
Od smlouvy není možné odstoupit (a máte tedy pouze nárok na slevu), pokud je vada nevýznamná.
Jak vyřídíme reklamaci
13. Reklamaci vyřídíme bezodkladně, nejpozději ji musíme vyřídit do 30 dnů, pokud se nedohodneme jinak. V opačném případě můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
14. O vyřízení reklamace vás budeme informovat prostřednictvím vašich kontaktních údajů, které jste uvedli při reklamaci. Pokud si věc zpět nepřevezmete, můžeme od vás požadovat přiměřené náklady spojené s uskladněním věci.
15. Náklady, které účelně vynaložíte na oprávněnou reklamaci, vám uhradíme. O uhrazení nás požádejte co nejdříve, nejpozději do jednoho měsíce od skončení lhůty pro uplatnění reklamace, jinak na tyto náklady nebudete mít nárok.
XI. Závěr
Podle zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů máte právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu vyplývajícího z kupní smlouvy. V takovém případě se můžete obrátit na Slovenskou obchodní inspekci, e-mail: adr@soi.sk, web: soi.sk. Mimosoudní řešení se zahajuje výlučně na váš návrh, a to v případě, že se spor nepodařilo s vámi vyřešit přímo. Návrh můžete podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili své právo, které je předmětem sporu. Zahájit mimosoudní řešení sporu online můžete prostřednictvím platformy ODR, dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
Evropské spotřebitelské centrum Slovenská republika, se sídlem Ministerstvo hospodářství SR Mlynské nivy 44/A 827 15 Bratislava 212, internetová adresa: europskyspotrebitel.sk, je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů online a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů online).
Podnikáme na základě živnostenského oprávnění. Dozor vykonává živnostenský úřad a v zákonem vymezeném rozsahu Slovenská obchodní inspekce, na které se můžete obrátit s případnou stížností.
Smlouva je u nás uložena, k ní však neposkytujeme přístup.
Smlouvu uzavíráme v českém jazyce.
Naše vztahy se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Všechna práva k našim webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu včetně rozvržení stránky, fotografií, filmů, grafik, ochranných známek, loga, produktů a dalšího obsahu a prvků, patří nám. Zakazujeme jejich kopírování, úpravy nebo jiné používání nad rámec kupní smlouvy bez našeho souhlasu.
V Bratislavě dne 14. 8. 2025
Příloha č. 1: Formulář pro odstoupení od smlouvy
Pro stažení formuláře pro odstoupení od smlouvy klikněte sem.